În urmă cu 15 ani am întâlnit-o pe Prințesa Sayako a Japoniei, aflată pe atunci în vizită în România. Întâlnirea inedită s-a petrecut la locul meu de muncă. Pe moment m-am simțit privilegiată. Timpul a trecut, iar peste mândria respectivă s-a așternut uitarea.

Anul acesta s-a ivit șansa să rescriu pagina întâlnirilor privilegiate din viața mea. Acum, pe această pagină sunt scrise numele a peste 150 de oameni pasionați de pedagogia Waldorf.

Timp de o săptămână am stat alături de educatori, învățători și profesori Waldorf, alături de terapeuți și simpli părinți, oameni din 24 țări, adunați la Lübeck pentru o săptămână de practică a mișcării Bothmer și de activități artistice specifice pedagogiei lui Rudolf Steiner.

Tot ce s-a întâmplat acolo este și rămâne viu în mine: refrenele antrenante din cultura insulelor Polineziei cu care ne începeam fiecare dimineață, exercițiile de mișcare și jocurile sportive din timpul zilei, lecțiile de mimă, partidele de floorball și volei, discuțiile de la masă cu oameni din țări precum Singapore sau China (acolo unde, anual, grupuri de părinți înființează sute de grădinițe și școli Waldorf fără acreditări), apoi lecțiile de dansuri populare, serile petrecute în jurul focului de tabără ascultând povești și cântece tradiționale din Cehia, Danemarca și Marea Britanie, spectacolul festiv multicultural din ultima seară – cu dans, muzică, teatru, acrobații și jonglerii. Și nu în ultimul rând, păstrez vie atmosfera locului de desfășurare: Școala Liberă Waldorf din Lübeck, aflată într-o zonă foarte verde, cu grădină biodinamică, cu loc natural de joacă, cu pădure și lac.

Acasă, călătoria mea Waldorf continuă cu gimnastică Bothmer și artă biografică, cu întâlniri cu părinți speciali, total dedicați educației sănătoase a copiilor.

Călătoria fetiței mele continuă și ea într-un homeschool Waldorf, alături de doi educatori minunați, într-un loc de refugiu real după experiențele mai mult decât nefericite avute la o grădiniță de stat, apoi la o grădiniță particulară. Am dat la o parte neglijența, abuzurile emoționale și suprasolicitarea informațională cu fișe de lucru, atât de agreate în sistemul școlar tradițional.

Acolo unde suntem, creștem cu adevărat.

Anunțuri