Cu toții am auzit despre yoga și cu toții avem formată o părere despre ce înseamnă yoga. Acest lucru nu este neapărat ceva rău. Yoga este ceea ce alegem să fie.

Viziunea mea s-a schimbat și s-a adaptat în timp: întâi a fost yoga ca disciplină spirituală practicată de hinduși, devenind apoi o practică occidentalizată și cu tendințe oculte; iar în cele din urmă – un set de tehnici pentru menținerea sănătății fizice, psihice și spirituale a copiilor, tinerilor, adulților și a vârstnicilor deopotrivă.

Privind din afară, am văzut rigorile și exercițiile cu grad mare de dificultate. Apoi am intrat în contact direct cu yoga pentru copii și familii, o yoga distractivă și creativă de care m-am îndrăgostit.

La un anumit moment m-am decis că vreau mai mult decât să particip la ateliere de yoga pentru familii și că vreau mai mult decât să practic yoga acasă împreună cu fetița mea, în timp ce urmărim pe youtube clase demonstrative. Am ales să devin instructor de yoga pentru copii și familii.

A urmat întâlnirea cu un om minunat, pasionat de arte expresive (teatru, dans, muzică) și profesionist impecabil în domeniul predării yoga pentru copii și familii. Am parcurs orele de instruire și am obținut certificarea Yoga Alliance International.

Fiecare oră de yoga pentru copii și familii este construită în jurul unei povești cunoscute sau inventate, iar la fiecare întâlnire exercițiile fizice din yoga (asane) sunt îmbinate cu tehnici de relaxare și respirație conștientă, și cu multă activitate fizică creativă.

Fiecare copil este liber să lucreze în ritm propriu. Fiecare copil este încurajat să participe activ și să aibă inițiativă în privința activităților. Nu există presiune sau competiție.

Practicarea asanelor stimulează o dezvoltare neuromusculară armonioasă, contribuie la creșterea forței și flexibilității corporale, întărește sistemul imunitar. Copilul devine mai conștient de propriul corp, de minte și de spiritul său. Copilul învață să respire corect, învață să se relaxeze, își crește capacitatea de concentrare, își exersează echilibrul interior și dobândește o imagine de sine pozitivă.

Exercițiile de yoga și jocurile de grup favorizează dezvoltarea abilităților de comunicare și de lucru în echipă. Se lucrează cu răbdare, încredere și respect.

Pentru noutăți, urmăriți secțiunea de evenimente a paginii de Facebook a blogului Copilărie fericită.

Irina

