“Mami, îmi doresc un cuțit, unul adevărat, nu de jucărie! Mult de tot îmi doresc!”

Am privit cu uimire la copilașul blond de lângă mine. La acel moment fetița mea avea 4 ani și 5 luni. Gânduri descurajatoare au început imediat să-mi dea târcoale. Am inspirat și am expirat adânc, am lăsat gândurile să plece și i-am promis lui A. că voi căuta în magazin un cuțit potrivit pentru ea. “Și dacă se poate, mami, să fie roz!”

Momentul în care cutițul cel adevărat, strălucitor și “foarte” roz, a ajuns în mâinile fetiței mele a fost însoțit de încântare maximă: “E exact ce mi-am dorit!”

Primele două experiențe de folosire, sub atenta mea supraveghere, au fost pentru fructe – interior de pepene galben și ananas. Au urmat încă trei sau patru activități “cuțitărești” cu fructe, apoi, într-o magică dimineață de sâmbătă, A. s-a așezat lângă mine, s-a uitat la felul în care tăiam niște morcovi pentru supă și m-a anunțat cu hotărâre: “vreau să te ajut să tai morcovii!”

Ceva din mine a ținut să protesteze într-un mod penibil: “Știi că morcovii sunt mai tari și sunt mai greu de tăiat decât fructele…”. A. nu s-a lăsat impresionată: “Trebuie să încerc, altfel cum o să învăț?” „…”

Câteva fotografii și un filmuleț stau acum mărturie a ceea ce a urmat.

Fiecare zi alături de copilul meu este prilej de uimire. Și în fiecare zi învăț să-i acord încredere, multă încredere, și mai multă, din ce în ce mai multă încredere.

Am un copil cu puteri nebănuite, și nebănuită este puterea mea de părinte.

Irina

