Viața mea de mamă pe cont propriu este una dependentă de liste. Am liste pentru cumpărături de toate felurile (curente – de hrană, drogherie, îmbrăcăminte,  încălțăminte etc.-, și ocazionale – gen Ikea, Jumbo, Dedeman -, wishlist-uri de cărți, jucării și produse de artă, hobby și birotică etc.), liste pentru plata facturilor și contribuțiilor la grădiniță, cursuri etc.

Anul acesta, într-un moment de haos, când tot rătăceam listele, am alcătuit o variantă de meniu perpetuu, care să mă ajute să economisesc timpul, energia și hârtia necesare pentru a întocmi săptămânal liste cu mâncăruri.

Meniul permanent stă la loc de cinste pe frigider, „funcționează” cu magneți și arată astfel:

meniul-permanent

Meniul în curs:

  • supă-cremă de legume cu crutoane
  • salată de cartofi copți cu mix de semințe și castraveți cruzi
  • salată de varză și ardei gras, cu tăiței de fasole mung
  • orez cu legume
  • pâine cu zacuscă
  • iaurt și lapte vegetal cu fulgi de porumb (mic dejun)
  • ceai cu pâine, unt de cocos și miere (mic dejun)
  • limonadă cu miere
  • fructe proaspete (prune, struguri, mere și pere)
  • nuci braziliene și migdale

Meniul este alcătuit în funcție de preferințele cât de cât comune ale mele și ale micuței A. Varianta precedentă de meniu a fost una anti-gluten, fiindcă mi se pusese pata pe el în perioada respectivă.

La mâncărurile din meniul perpetuu apar completări din când în când: chestii primite (zacuscă de la mama) sau pofte de moment (hummus, paste de orez cu sos de roșii și usturoi, murături, tahini, salată de vinete etc.).

Nu mi-am propus să alcătuiesc vreun meniu definitiv sau exhaustiv, ci am căutat să fie funcțional și cât mai flexibil.

Dacă aveți și voi un meniu permanent, linkurile voastre sunt binevenite în zona de comentarii.

(articol cu dedicație pentru Ligia)

Irina

Anunțuri