Pe internet se găsesc poze cu zeci de variante ale calendarului săptămânal/lunar/anual în stil Waldorf. Eu am ales să fac unul foarte simplu, nu foarte costisitor, nu foarte încărcat cu desene și nu foarte încărcat de scris (din motivul evident că micuța A., la cei 4 ani ai ei, nu știe să citească).

Accesoriile din lemn natur le-am achiziționat dintr-unul din magazinele pe Calea Griviței din București, unde se vând materiale de artă și hobby. Am cumpărat două cuburi din lemn (3cm/3cm), un suport pentru creioane, două seturi de câte 6 cleme și un disc.

Pe disc am reprezentat câte un copac în fiecare dintre anotimpuri – unul cu flori (primăvara), cu frunze și fructe (vara), cu frunze în culorile toamnei și încă unul fără frunze (iarna).

Clemele le-am transformat în omuleți îmbrăcați cu cămăși și cu tichii pe cap, pentru a reprezenta zilele săptămânii. Am folosit cromatica Waldorf:

  • luni – mov
  • marți – roșu
  • miercuri – galben
  • joi – portocaliu
  • vineri – verde
  • sâmbătă – albastru
  • duminică – alb

Algoritmul pentru cuburile care marchează data este următorul: fiecare cub trebuie să aibă 0, 1, 2. Pe unul vom pune 3, 4, 5, iar pe celălalt 6 (folosit și ca 9), 7, 8.

Simplu, nu-i așa?

Irina