Anul acesta, primul spectacol de teatru văzut împreună cu micuța A. (care acum are 3 ani și 10 luni) a fost Fără frică, prezentat de Teatrul Ion Creangă.

Recomandare de vârstă: 3-6 ani

Intrare la spectacol: 16 lei pentru adult + 12 lei pentru copil

Urechilă și Pămătuf sunt doi iepuri fricoși care reușesc să se auto-depășească, ajutați fiind și de prietena lor, Rița Veverița. Povestea este simplă și agreabilă. Durata de 30 de minute este tocmai potrivită pentru copiii de 3 ani.

***

Următorul spectacol văzut de noi a fost Ridichea uriașă de la Teatrul Țăndărică.
Recomandare de vârstă: 3-7 ani

Intrare la spectacol: 19 lei pentru adult + 16 lei pentru copil

ridichea-uriasaPovestea clasică este prezentată cu mult umor de două zâne, Cea Bună și Piază-Rea. Spectacolul este interactiv, se fac și poze alături de personaje, iar la final fiecare copil primește o fotografie ca amintire, plus o gustare… vegetală (ridichi, morcovi, ardei etc.). Atmosferă plăcută, actori simpatici…

Singurul moment problematic al spectacolului este cel în care copiii așezați în partea dreaptă a scenei sunt stropiți cu apă de cățelul-marionetă. Când am fost noi în sală, s-a nimerit să fie stropită o fetiță care nu cred că avea 3 ani, care s-a speriat – „cățelul a făcut pipi pe mine!” – și s-a pus pe plâns în hohote.

***

Multă veselie, aglomerație și agitație în sală la Teatrul de pe Lipscani, la reprezentația spectacolului Fluturi și oameni, al Companiei Passe-Partout, Dan Puric.

Recomandare de vârstă: de la 3 luni la 103 de ani! (după cum spun realizatorii)

Intrare la spectacol: 30 sau 40 de lei, în funcție de locul ocupat în sală

fluturi si oameniE un spectacol amuzant și plin de culoare. Micuța A. s-a simțit foarte bine, poate și pentru că am avut locuri în primul rând și am fost ferite de agitația sălii. Ne-au plăcut fluturii, cărăbușul, păianjenul, balaurul cu multe capete, multele personaje din povești, baloanele de săpun. Eu am apreciat și umorul subtil și elementele abstracte strecurate pe ici-colo.

***

La Circul Globus am ajuns fiindcă am primit o invitație la Cei trei muschetari. Cum nu mă dau în vânt să văd animale chinuite, la spectacol am apreciat alte lucruri dincolo de dresura de cai, cămile, tigri, capre, papagali.

circAm aplaudat cu drag un rus contorsionist, acrobațiile pe monociclu, acrobațiile la înălțime și numărul de jonglerie cu farfurii și cești.

Nu au fost pe placul meu: dansatoarele cam despuiate, umorul forțat al prezentărilor, clovnii teribil de incolori și insipizi, cei doi protagoniști cam neîndemânatici și plictisiți ai numărului de aruncare a cuțitelor la țintă.

Spectacolul este foarte lung, de peste două ore și jumătate. Primele semne de oboseală au apărut la micuța A. (3 ani și 9 luni) după o oră și jumătate. După încă 10 minute am fost nevoite să ne luăm hainele și să ieșim din sală. Ne-a prins din urmă unul dintre clovni, care ne-a oferit un balon.🙂

Intrare la spectacol: de la 25 la 60 de lei, în funcție de locul ocupat în sală

***

Voi aveți recomandări de spectacole simpatice?

Irina