Din jurnalul nostru estival 2015:

Muzeul de Istorie Naturală Grigore Antipaexpoziția permanentă (20 lei biletul întreg, preșcolarii au gratuitate), expoziția temporară de fluturi tropicali vii (12 lei biletul pentru adult, 10 lei biletul redus, copiii sub 3 ani au gratuitate) și expoziția temporară de păianjeni și scorpioni vii (15 lei biletul întreg, 10 lei biletul redus, copiii sub 3 ani au gratuitate). Ne-a plăcut mult la fluturi. Și la păianjeni și scorpioni a fost interesant. La expoziția de păianjeni, paznicul a fost tare drăguț și ne-a lăsat să intrăm fără să plătim bilet.

Bucharest City Tour = Turul Bucureștiului în autobuzul RATB supraetajat – 25 lei pentru adult, 10 lei biletul redus, gratuit pentru copiii sub 7 ani. Programul este între 10:00 și 22:00. A fost o plimbare tare faină, chiar dacă am prins o zi caniculară. Timpul de succedare a autobuzelor (15 minute potrivit site-ului RATB) nu a fost respectat: am așteptat autobuzul 40 de minute.

Calea Victoriei văzută din autobuzul cu etaj

Orășelul copiilor – mi se pare locul de distracții cel mai frumos și mai interesant din tot Bucureștiul, care mai e și aproape de metrou, la stația Constantin Brâncoveanu. Parcul are zone umbroase de joacă, o zonă cu fântâni arteziene pentru bălăceala copiilor, are și zonă de plajă, toalete curate (cel puțin acolo unde ne-am nimerit noi), multe terase pentru luat masa sau gustări, montagnes russes de tot felul, trenuleț pentru făcut turul parcului. Până acum am făcut doar o vizită în Orășel, dar vrem să mai ajungem acolo până la jumătatea lui septembrie. Cel mai mare regret al meu a fost că nu am avut un slip și un prosop pentru micuța A., ca să se poată bălăci la fântâni. 5 lei ne-a costat plimbarea cu trenulețul prin parc și am mai plătit câte 5 lei de persoană pentru tura într-un tren pe șine suspendate, de tipul montagne russe.

Parcul Cișmigiu – dezamăgire maximă. Ultima vizită aici a fost prin primăvară. Acum, în august, parcul mi s-a părut murdar, îmbâcsit și aglomerat. Nicio atracție estivală, din ce am văzut noi.

Parcul Titanii – o altă dezamăgire, mai mult personală. În vremea copilăriei mele, mă bucuram nespus atunci când mama mă ducea în acest parc. Aveau un super tobogan și multe decorațiuni frumoase și multă verdeață. Acum au standardizat parcul, nu mai are nimic special față de locurile de joacă dintre blocuri. Dimineața, de pe la ora 10 începe să fie foarte cald, iar leagăne și tobogane la umbră nu prea sunt de găsit. Ceva de bine: au multe terenuri de sport (baschet, fotbal, tenis).

Parcul IOR – aici mergem cel mai des pentru că este foarte aproape de casă. Distracții: tot felul de mașinuțe și căluți, hidrobiciclete de închiriat (15 lei ora), plimbare cu vaporașul (10 lei pentru adult, copiii preșcolari, cred, nu plătesc), turul parcului cu trenulețul, terase, zone de joacă cu umbră.

Târgul de antichități (cu intrare gratuită) de lângă Muzeul Țăranului Român – micuța A. a admirat multe exponate, nu doar vizual, ci și tactil. A probat multe inele și brățări, s-a jucat cu diverse decorațiuni. Doar doi expozanți s-au burzuluit la noi („târgul nu e pentru copii”, „copiii n-au voie să pună mâna” etc.)  La fața locului nu m-am abținut să comentez, dar aici pe blog sunt cuminte.😀

Târgul de produse tradiționale (cu intrare gratuită) de lângă Muzeul Țăranului Român – multe bunătăți, multe kitsch-uri, mulți vizitatori. Dintre toate, micuța A. și-a dorit un singur produs: un săpun aromat cu miere și cacao. Eu am cheltuit mai mult decât ea, pentru niște miere și polen de munte.

Parcul Kiseleff – e un parc aerisit, umbros, liniștit și destul de curat. Nu este un parc sufocat de spații comerciale. Toaletă nu am văzut; nici nu am căutat, fiindcă n-am avut nevoie. Pe lângă spațiile clasice de joacă au și câteva mașinuțe electrice.

Muzeul Național al Satului Dimitrie Gusti – 10 lei intrarea pentru adulții, 2,5 lei pentru elevi și studenți, preșcolarii au gratuitate. În duminica vizitei noastre, abia între orele 10:30 și 11:00 niște doamne au binevoit să deschidă ușile unor case, șoproane, biserici etc. din incinta muzeului. Având în vedere că programul de vizitare începe la ora 9:00 și având în vedere că la ora 10:00 aleile erau deja pline de turiști străini, aș spune că niște angajați ai muzeului sunt ori leneși, dezinteresați, incompetenți, ori toate la un loc.

Orășelul cunoașterii – Locul e la distanță de 5 minute de mers pe jos de la stația de metrou Jiului. Pentru noi a fost comod să ajungem acolo cu transportul subteran. Tarife bilete: 18 lei – intrare adult, 32 lei – intrare copil. După vreo 20 de minute de stat în brațe și de plimbat prin încăperile centrului de științe, A. a prins curaj și, curioasă, a început să cerceteze obiectele din jur și să pună întrebări – ce e aia, ce e cealaltă, ce face una, ce face alta? La magazinul de acolo au de vânzare doar snacks-uri, dulciuri și sucuri. Nimic comestibil după părerea mea. În schimb, în curte e un spațiu mare pentru joacă și cu loc bun pentru picnic.

casa mea - oraselul cunoasterii

 

***

Mai avem la dispoziție patru săptămâni de vacanță până la deschiderea grădinițelor și multe locuri frumoase de vizitat. Așa că aștept cu drag sugestiile voastre sau impresii estivale similare.

Cu bine,

Irina