Salteaua nr. 1

În 2011, după mulți ani de dormit pe canapea, pentru prima oară în viață am cumpărat un pat și o saltea. De la bun început am știut ca vreau un pat mare de tot, în care să pot dormi fără să mă tem că voi fi lovită de vreun cot de soț somnoros.

sleepless couch

Auzisem că salteaua din spumă e nesănătoasă, așa că salteaua noastră avea să fie una cu arcuri, o saltea nici prea tare, nici prea moale.

La ieșirea din magazin, singurul sfat primit a fost să întoarcem salteaua periodic, de pe o parte pe alta, ca să nu se deformeze.

Salteaua nr. 2

Un an mai târziu, în 2012, am cumpărat pentru prima oară un pat și o saltea pentru copii. Documentarea a fost rapidă. De pe internet am aflat că mobilierul trebuie să fie vopsit în culori netoxice, pe bază de apă. Iar de la cunoscuți am aflat că salteaua de cocos e mai scumpă decât celelalte, dar e mai bună pentru bebeluși pentru că fibrele de cocos lasă aerul să circule și nu rețin umezeala.

sweet dreams

Salteaua cumpărată de noi (făcută din cocos de 6 cm, cu dimensiunile 70 cm/140 cm) a venit însoțită de câteva instrucțiuni despre spălarea husei, despre mutarea saltelei de pe o parte pe alta și despre aerisirea periodică.

Salteaua zero

La începutul anului 2014 am cumpărat un alt pat pentru copii, pe care ni l-am dorit din lemn, nu din pal. În consecință, căutările noastre au fost unele de durată. Patul respectiv este, de fapt, o ladă (90 cm/circa 200 cm) fabricată parțial din lemn natur, nelăcuit. Această ladă de pat a fost cumpărată pentru micuța A. (21 de luni) care preferă adesea somnul de-a curmezișul patului.😉

În urmă cu câteva zile, lada de pat a fost completată de o saltea din fibre de cocos, făcută la comandă. Salteaua este realizată din cocos de 9 cm și este recomandată copiilor cu greutatea până la 30 de kg.

Atunci când am început căutările, prețul saltelei a fost primul lucru la care ne-am uitat. Având nevoie de o saltea de dimensiuni speciale, am fost nevoiți să trimitem câteva mailuri în care solicitam o ofertă. (Ca fapt divers, cel mai șocant preț pe care l-am primit a fost de vreo 350 de euro, fără TVA, pentru o saltea din cocos bio.)

Tot căutând informații despre diferite tipuri de saltele din cocos, am aflat lucruri care ne-au schimbat complet perspectiva asupra importanței saltelelor pentru sănătate.

coco1

  • Dimensiunile reduse nu reprezintă o garanție că salteaua este indicată pentru un copil.
  • Saltelele pentru copiii de până la 14 ani TREBUIE să fie saltele care susțin ferm întreg corpul, mai ales coloana vertebrală. Este interzisă utilizarea de saltele cu memorie sau saltele din spumă cu densitate mică.
  • Din motive de siguranță pentru copiii mici, salteaua e bine să se potrivească exact patului.
  • Husa saltelei trebuie să fie realizată din materiale naturale, trebuie să fie detașabilă și lavabilă.
  • O saltea care este mereu uscată și care nu reține mirosurile reprezintă o garanție pentru sănătatea căilor respiratorii și pielii copilului.
  • Saltelele din fibră de cocos și saltele din fibre de cocos și latex natural sunt cele mai indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor.
  • La salteaua făcută din cocos este foarte important conținutul: grosimea stratului de cocos, densitatea cocosului și materialul cu care se face legătura intre fibrele de cocos.
  • Saltelele din cocos sunt mult mai rezistente in timp față de saltele clasice. Cele bine făcute au o durată medie de utilizare de 10 ani.
  • Salteaua din cocos este stabilă termic: vara răcoroasă, iarna izolatoare termic.
  • Fibrele de cocos permit aerului să circule; conduc foarte bine lichidele (urina, transpirația etc.), care se scurg sau se evaporă; nu rețin mirosuri; nu favorizează dezvoltarea bacteriilor, acarienilor și factorilor alergeni.

Acum, fiindcă am rezolvat problema somnului sănătos al copiilor, am început să visez la o saltea cât mai naturală și pentru noi adulții.🙂

P.S.: Oare câți din părinții care practică dormitul la comun (co-sleeping-ul) au în dotare o saltea potrivită și pentru un copil a cărui coloană vertebrală abia se formează?

Irina