La 7 luni și jumătate, fetița noastră a fost pe punctul de a se sufoca cu o plăpumioară. Acela a fost momentul în care am înțeles că în patul unui bebeluș nu au ce căuta păturile sau plăpumile.

Fetița noastră s-a născut vara. Pe la 3 luni am început să folosim un sac de dormit primit cadou. La 6 luni, în mijlocul iernii, sacul ne-a rămas mic. În casă aveam o plăpumioară ușoară, tot primită cadou, pe care am început să o folosim.

Totul a mers bine timp de peste o lună, până în după-amiaza în care copilul și-a înfășurat materialul în jurul capului și nu a mai putut respira.

Încă am întipărit în memorie urletul disperat pe care l-am auzit venind dinspre camera micuței noastre. Am ajuns la timp.

În ziua respectivă eram la bucătărie gătind, cu hota în funcțiune. Cam din 5 în 5 minute ieșeam din bucătărie ca să verific eventualele zgomote dinspre camera copilului. S-a întâmplat că am ieșit la momentul potrivit. Dumnezeu a vegheat asupra noastră și ne-a ferit de o tragedie.

Primul sac folosit de noi a fost unul fără mâneci, din bumbac 100%, cu fermoar lateral bidirecțional (sac asemănător cu cel din poză, din partea stângă).

doi saci

Sacul de dormit pe care îl folosim acum l-am cumpărat iarna trecută, și este unul mai mare decât aveam nevoie la vremea respectivă (măsura europeană 90). Sacul nostru se aseamănă cu cel din poză din partea dreaptă: este din bumbac 100%, e fără mâneci, iar închiderea este frontală, cu fermoar unidirecțional. L-am cumpărat de la C&A. A costat 80 de lei. (Abia după aceea am descoperit că și la Ikea au saci frumoși și la preț mai mic).

Fiind de măsură mai mare, se mai întâmplă ca sacul nostru să se înfășoare puțin în jurul picioarelor. În rest, sacul nu ne face probleme.😉

Pentru cei care vor achiziționeze un sac de dormit pentru bebeluși recomand:

un site cu recenzii pentru saci de dormit (în limba engleză),

un articol despre diverse tipuri de saci de dormit (în limba engleză).

Recomand, de asemenea, o broșură despre somnul bebelușilor în condiții de siguranță (în limba engleză).

În încheiere, vreau să atrag atenția asupra unui paradox. În timp ce asociațiile de pediatrie precum cele din America, Australia și Canada recomandă pentru bebeluși somnul în poziția culcat pe spate, în maternitățile din România, nou-născuții sunt așezați pe o parte cu ajutorul unui prosop de sprijin. Nouă ni se spune că această poziție diminuează riscul de sufocare în cazul bebelușilor cu reflux gastroesofagian. Părinților din alte țări li se spune că poziția de somn cea mai sigură pentru toți copiii, inclusiv pentru cei cu reflux, este poziția culcat pe spate: Research shows that all babies, including babies with gastrooesophageal reflux, should be placed on their back to sleep (sursa aici).

***

Pe blogul meu mai puteți citi și un articol despre acordarea primului ajutor:

Părinți pregătiți pentru situații neprevăzute

Irina